fredag 11 juli 2014

Som om livet vore en instagrambild utan behov av filter

Ni vet den där perfekta tillvaron som bara existerar på bilder i sociala medier, gärna med några flashiga, pålagda filter? Så känns mitt liv just nu. Eller, perfekt känns väl att ta i. Jag hämtade trots allt just upp tvätt från torkrummet. Men livet känns så smärtfritt, enkelt och behagligt. 

Ikväll var jag ute och käkade middag med Emma och VD. En bit entrecôte på TC och så en glass på det. Vi hamnade i den nya delen av Rådhusparken och passade på att inspektera den noga. Så fint, blir mitt utlåtande. Älskar att Umeå kommun satsar på parkerna i den här stan. 
Efter inspektionen traskade vi vidare till Broparken där vi lekte på trampolinerna och gungan som finns där. Bara för att en är närmare 30 än 20 numera betyder det inte att en måste sluta bejaka barnasinnet. 

Idag badade jag förresten för sjätte dagen i rad. Snälla vädargudar, låt värmen stanna i åtminstone 2,5 veckor till. 

Inga kommentarer: