tisdag 26 februari 2008

När skillsen tryter

Nu är det slutspurten på dagen. 35 minuter kvar och sen får jag gå hem, om jag vill. Och det vill jag! Inte för att det inte är roligt här, för det är det. T.ex. så sjöng Micke just en fin sång för mig, mycket vackert. Men nej, anledningen till att jag vill sluta nu är för att jag lider av en grym prestationsångest för tillfället.

Idag har jag nämligen fått göra en intervju med en person, och av denna intervju är det tänkt att jag ska knåpa ihop en artikel till Metropolen. Det kan ju ändå betraktas som lite stort, hela Lycksele får ju den hem i brevlådan! Och jag som vill bli journalist ser såklart det här som en bra träning inför framtiden. Så vad händer? Jo, här sitter jag och allt jag skriver blir skit. Piss, dynga, skräp, skit. Jag verkligen hatar mig själv i detta ögonblick, jag vet ju att jag kan skriva men så krackelerar jag.

Nej fyy, jag ska inte ens skriva mer här på bloggen idag känner jag. T.o.m. här blir texten värre än vanligt.

32 minuter kvar innan jag slutar (om jag vill). Och bara 2 timmar och 32 minuter innan jag börjar jobba på Shell... Blä!

Inga kommentarer: