torsdag 15 maj 2008

Balklar

I kväll har jag varit med syster och två av hennes kompisar (Dubbel-Malin!) på niornas musikal, som i år var "Spöket på Canterville". Jäklar så duktig dom va, säger jag bara. Speciellt skådisarna, dom levererade några sköna repliker och scener som man fick skratta högt åt... Tänk föresten att det var hela tre år sedan sen jag var med i musikalen, då som dansare. Är det nu man ska känna sig gammal..?

Efter musikalen slängde jag och Lisa oss in i bilen och körde ut till Gäddis för sista utprovningen av balklänningen. Och vet ni vad? Nu sitter den jättebra igen, tack vare Cambridgekuren. Det känns gött, och nu är det bara tre veckor kvar till balen.


På tal om det hade vi vett & etikett och valsträning idag. Jag kunde inte låta bli att dra paralleller mellan det sistnämnda och när man skulle dansa pardans på idrotten i grundskolan. No offence, men majoriteten av killarna var lika stela nu som då (även om det såklart finns undantag), haha!


Jag har även fått mig en gratis och spontan hårfärgning idag. Frisörtreorna hade besök av en färgtekniker från hufvudstaden, och behövde färgningsmodeller. Så när Cristel kom och frågade var man inte precis nödbedd - grat
is är gott som bekant... Förutom utväxtfärgningen la hon även in magma framme vid luggen. Blev riktigt bra, men även om jag blev nöjd det inte precis kommer att bli något långlivat med det. Jag vet nämligen inte om rött gör sig bra till min balklänning...

1 kommentar:

Anonym sa...

Som sagt; GRATIS är gott?!? Snyggt i alla fall!