fredag 23 maj 2008

Termometerbaserade ytterligheter

Hjälp, vad kallt det är ute! Jag cyklade just hem från mitt älskade Forsdala, endast iklädd flortunn klänning med en öppen tröja över och leggins och ballerinas till det. Brr. När jag tillslut kom hem till vår varma lägenhet var det med blodsmaken i munnen och kallsmärta (ett ord jag just uppfann) i halsen. Skulle inte förvåna mig om jag ligger död av hastig och olustig lunginflammation när min älskade kommer hem i natt (han är och spelar poker). Fast i och för sig, är man död finns det nog inget som förvånar en längre...

Annat var det idag, när jag kom hem från skolan. Termometern visade på + 20, men jag kan lova att det var ännu varmare på vår lilla balkong. Så där satt jag med bikini och njöt av en glass och glansiga tidningar i solskenet. För en stund kände jag mig inte alls avis på de klasser som befinner sig i Tunisien respektive Bulgarien. Fast det är klart, det vore inte helt fel att svalka sig med billiga drinkar och salta bad i hettan.

Föresten så har jag haft en helmysig kväll hos pappsen ikväll, fast han var själv inte hemma. Istället grillade jag, Simon, mamma, Lisa och Linus kotletter och passade på att smaka på Linus hemgjorda vin. Och vet ni vad, det var faktiskt helt godkänt! Kanske för att det var läckdrucket, men ändå. Sen slog vi oss alla, utom Linus som for ut och körde hoj, ner framför tvn och såg Talang 2008 följt av Berg flyttar in. Och jäklarns så söt Carina Berg blev i rakat hår, jag avundas faktiskt tjejer som passar i snagg lite i smyg. Även om jag själv aldrig skulle våga...
Dagens utvik

Inga kommentarer: