fredag 15 augusti 2014

Stallpremiär

Idag var det äntligen dags för första ridlektionen. Fast mycket till ridning blev det inte såhär under första tillfället, istället fick vi en rundvisning på Hippologum och information samt lite regler kring vad som gäller omkring hästarna. I slutet av lektionen fick jag i alla fall rykta en häst och gå in med den i boxen igen, så lite kontakt med de fina djuren blev det ändå. 
Nästa fredag är det dags att hoppa upp sadeln och jag ser fram emot det så mycket! 

Planen för resterande delen av fredagskvällen var att jag skulle dra på TC och tävla i popquizet för fjärde veckan i rad (jo tack, jag älskar quiz!). Mina medtävlande drog sig dock ur på grund av trötthet så det blev inget av de planerna. Men lika bra det: Jag är nämligen också trött som fan och känner mest bara för att slänga mig i soffan och se en film (läs: somna till en film). Därför är det exakt vad jag ska göra nu! 

Inga kommentarer: