lördag 16 juli 2016

Semesteracklimatiserad

I måndags kände jag mig en aning nedstämd över att vara hemma igen, ensam. Jag hade ju då hängt ihop med syrran dygnet runt i nästan en vecka och det var faktiskt lite jobbigt att separeras från henne. Särskilt när de jag umgås med i Umeå antingen är bortrest eller jobbat den här veckan – det kändes med andra ord inte varit lätt att hitta någon som kunnat fylla Lisas plats. 

Men så hörde min arbetskompis Ylva plötsligt av sig och undrade om jag ville följa med och bada i tisdags. Jag var inte svårtflörtad, om en säger så. 
Ibland glömmer jag bort att arbetskompisar är personer en kan hänga med även utanför arbetstider (och AW:s), vilket är himla dumt då jag har kollegor i världsklass. 
Vi åkte i alla fall ut till Bettnessand och hade en riktig kanondag i den varma solen och det svala havet. Kändes väldigt mycket som att befinna sig utomlands. Till och med toaletten på Bettnes luktade som strandtoaletter utomlands brukar lukta, ni vet? 
Sedan förlängde vi hänget med att gå på Tisdagsrex och trängas med en miljard andra semesterfirare (och wannabe-semesterfirare). 

Och i onsdags kom mamma och Micke på besök, för att stanna ända till idag. Vi har hunnit hälsa på två av mina kusiner, solat på min balkong, druckit sangria, lagt beslag på den bästa platsen på Sjöbris, strosat på stan, sprungit genom Ikea, lunchat på finfina Älvtåets gröna och spelat kort med Tina – bland annat.

Det har varit så himla mysigt att ha besök i två dagar, men nu känns det lite som en befrielse att få vara ensam. Faktiskt. Ska verkligen passa på att avnjuta mitt eget sällskap imorgon, för på söndag bär det av på nästa roadtrip! 
Ylva på Bettnes. Hon har två armar, även om det kanske inte framstår som det.
Det var helt klart Twisterväder i tisdags. Brukar inte äta isglass i vanliga fall pga extremt iliga tänder, men i tisdags var solen så varm att den till och med lindrade ilningarna. 
Onsdagens balkonghäng fick bli den officiella invigningen av min balkong. Jävlar, vad vi stekte där, mamma och jag.
Dagens lunch på Älvtået. Var extremt mysigt där, men vi fick vänta en evighet på maten ...
... som turligt nog visade sig vara väldigt god. Jag åt en fetaostsallad!

Inga kommentarer: