söndag 7 augusti 2016

Fint folk från förr

I fredags anslöt sig Emma till mitt och Dennis lilla sällskap och därmed blev helgen till en slags mini-reunion från Piteåtiden. 
Vi har käkat en massa tacos, druckit vin, popquizat, fikat, bowlat, spelat kort, haft helt ocensurerade samtal, skrattat och gråtit. Det har varit så himla mysigt att umgås med båda dessa stjärnor en hel helg! Senast vi hängde i den här konstellationen var just under Piteåtiden, och det är ju över fem år sedan den eran tog slut...
Jävlar, vad åren går.

Imorse lämnade Emma tråkigt nog Umeå. Lyckligtvis bor Dennis under samma tak som mig i ytterligare en vecka, men sedan kommer det minsann bli tomt. 
Ingen att laga mat till, ingen som tar sig an diskberget efter middagen, ingen som säger "hej då älskling" när jag går och ingen att skratta sig till sömns med.
Jag trodde jag trivdes bra med att bo själv, men efter den senaste veckan och den här helgen börjar jag nästan fundera på om jag ska bjuda in fler folk från förr som kan komma och bo hos mig och förgylla min tillvaro. 

Inga kommentarer: