söndag 4 maj 2014

Ingen vin(n)ande strategi

Det blev ingen övningshalvmara för mig i helgen. Vindrickande hos Sandra i Vännäsby igår kom emellan... Även fast jag höll mig till varannan vatten och försökte dricka med måtta vaknade jag med lätt huvudvärk imorse och var därmed inte alls i form för en springtur på 21 kilometer. Fast jag lider ju av åkomman att bli bakis bara av att lukta på en öl, så jag borde ha kunnat räkna ut hur det skulle sluta. 

Idag blev det istället en, i jämförelse, fjuttig runda på fem kilometer. Och att springa den i mitt planerade tävlingstempo med lätt betongkeps var faktiskt en bragd i nästan samma dignitet som en halvmara. 
Dessutom var det värt att avvika från planen för att dricka vin med Sandra – jag hade en mycket trevlig kväll igår!

Nu blir det dock total avhållsamhet från alkohol fram tills att jag (förhoppningsvis) tar mig över Göteborgsvarvets mållinje. Klarar jag det, då blir det champagne!

Inga kommentarer: