torsdag 17 november 2016

Ilskehantering

Jag var ute och sprang ikväll, lika mycket i träningssyfte som för anger management. Jag har varit riktigt arg flera gånger den här veckan, på olika saker: Äckliga hycklare, dumma chefer (obs! Inte mina!) och något så banalt som vädret. 

Jag har ilsknat över att vi den senaste veckan har fått se prov på handlingar som kvinnor inte kan begå ostraffat. Vi ska passa oss noga för att bli berusade, ta på oss själva, slänga ur oss dumma saker i affekt som vi sedan ber om ursäkt för eller kommentera sport, för gör vi de här sakerna får vi vara beredda på att vara för evigt hatade. 
Det här är ju inga nyheter, men den senaste tiden har en blivit starkt påmind om att kvinnor ska tiga. Ljuvliga värld!

Under tiden jag sprang lyssnade jag på Silvana och kände hur hennes ord stärkte mig. Imorgon ska jag äntligen få uppleva henne live igen. 

Inga kommentarer: