torsdag 16 mars 2017

Det är ju fantastiskt hur mina dåliga perioder alltid sammanfaller med lägenhetsrenoveringar

Uuuh, jag är verkligen på ett jäkla rövarhumör ikväll. Fast min ilska är nog helt oproportionerlig stor, i förhållande till det jag är arg över.

För det första har jag en jäkla smärta i panna som retar mig. Jag råkade tappa skivstången i just pannan igår när jag körde bänkpress. Egentligen borde jag bara skratta åt hur jäkla klantig jag är och skatta mig lycklig åt hur bra det ändå gick, men jag blir liksom grinig då det blixtrar till så fort jag gäspar eller rynkar pannan. 

För det andra stal några satans måsar min korv idag. Blev otroligt sugen på att äta korv med bröd till middag till middag och inhandlade några dyra sojachorizos i eftermiddag, som jag slängde ut på jobbets balkong för att de skulle hålla sig någorlunda frysta till efter jobbet. När jag senare gick ut för att hämta dem rådde det korvfest på balkongen. Eller måsfest. 
De hade bara lyckats dra ut en korv ur den sönderpickade påsen, men eftersom jag inte är så sugen på H7N7 sulade jag iväg resten från balkongen ut på Umeälvens is. Hoppas fågeljävlarna sätter korven i halsen. 

När jag väl kom hem, redan sur som ättika, trodde jag att jag skulle mötas av nya fönster och en ny ytterdörr då jag haft hantverkare hos mig idag. Nya fönster hade jag förvisso, men de är inte fodrade invändigt och den nya dörren lyser med sin frånvaro. Däremot har hantverkarna lämnat en lapp med löfte om att de kommer igen klockan 7 imorgon bitti. 
Så nu har jag likt Dubai flera konstgjorda öar här hemma bestående dels av alla mina möbler och prylar som jag varit tvungen att styra ihop, bort från fönstren, och dels en miljard verktyg och maskiner som fönsterfolket lämnar efter sig. 

Jag hade egentligen tänkt ta en vilokväll och ägna mig åt att städa ihop efter fönsterbytet, men det får bli träning ändå för att försöka jobba bort mitt usla humör. Dessutom är det ju praktiskt omöjligt att vistas här hemma med den märkliga ö-möbleringen.
Håll tummarna för att jag inte ska drämma någon skivstång i huvudet ikväll är ni snälla!

Inga kommentarer: