tisdag 28 mars 2017

Jag vill inte sova, jag vill uppleva

Min sämsta stund under dagen är den när jag försöker förmå mig själv att krypa i säng. Jag gillar inte det nödvändiga ontet i att behöva sova för att fungera. Jag upplever det som att jag går miste om delar av livet under tiden jag är försänkt i sömn, i det omedvetna.

Härom veckan uttryckte VD en önskan om ett piller som skulle kunna ersätta måltider näringsmässigt. Jag skulle vilja ha ett piller som täcker sömnbehovet. Tänk att kunna svälja ett sådant för att sedan kunna ånga på under dygnets alla timmar. Bara lägga mig ner och vila om jag känner för det. 
Vilken (vaken)dröm. 

Tills dess att det där pillret finns ute på marknaden får jag trösta mig med vetskapen om att när jag slutligen lagt mig i sängen brukar det ändå kännas rätt att glida in i sömnen, för att få återhämta sig från dagen. 
Och snart ringer väckarklockan som talar om att nya äventyr väntar.

Inga kommentarer: