tisdag 6 juni 2017

En kroppslig kollision

Att som en rastlös själ vara sänkt av en förkylning är en svårjonglerad kombination. Musklerna, lederna och det stora såret till hals säger skriker åt mig: "Ligg still!", "Ät glass!", "Hinka te!", medan viljan säger åt mig att fara ut och springa. 

Efter en kort och intensiv arbetsdag igår (här tas ingen ledighet ut under klämdagar) lyssnade jag i alla fall på kroppen och ägnade hela eftermiddagen och kvällen åt att plöja Big little lies. Trots min generellt avoga inställning till att vara stilla så länge kändes det som välspenderade sex timmar. Vilken serie!
Fast nu har jag ingen lust längre att ligga i soffan, så jag ska masa mig ut på en långsam promenad och hoppas att det tar kål på lite av rastlösheten. 

Hoppas ert nationaldagsfirande är mer spektakulärt än mitt!

Inga kommentarer: