måndag 23 juli 2007

Home again

Det blev en snabb, intensiv visist i Jämtland. Men det är alltid trevligt att åka tillbaka till ursprunget (well, jag är född och uppvuxen i Lycksele men pappa är ju från det trakten så vi kan väl kalla det mitt "ursprung").

Motorcykelfärden neråt blev ett litet äventyr i sig.
Sträckan Lycksele - Åsele kändes som en evighet, men det berodde på a
tt jag var jävulst pissnödig. Efter att jag fått tömma blåsan gick dock allt skitbra - tills vi kom till Lit. Då lyckades vi köra fel, inte bara en, utan två gånger. Och värst av allt, det va mitt fel... Nog hade nåra mil extra inte gjort något i och för sig, om det inte var för det att vi hade börjat frysa där vi satt på hojen.
Hur som helst hittade vi fram efter lite kringelikrokar, och det var ju huvudsaken.


Nu längtar jag efter att jag ska få ta mc-kortet så jag får glida runt och hälsa på alla andra knuttar.

Så i lördags var det dags för släktträffen - hela dan var kanon, men höjdpunkten var nog fotbollsmatchen, som spelades Västerbotten - Jämtland. Inte helt otippat vann vi från Västerbotten, efter en - bokstavligt talat - killermatch i stekhettan. Det roligaste med vinsten var ändå att vi fick spöa min tremening Kimmen, som under fredagkväll, påverkad av både strohrom och tequila, berättade hur han skulle tunnla alla och göra tusen mål. Eller nåt i den stilen. Dessutom var det inte helt fel att man för en gång skull fick ta en öl både före, under och efter matchen.


Kvällen fortlöpte med alkohol, gómiddag, gammeldans, munspel, sånger på jämtländska och sånt i den stilen.

En av helgen höjdpunkter var ändå gårkvällen, då man äntligen kom hem, fick ta sig en dusch och lägga sig i sängen med Simon. Vi spenderade kvällen med att se Mr & Mrs Smith, är typ tredje gånger jag ser den filmen men den är ändå lika bra. Angelina Jolie måste seriöst vara den vackraste människan som vandrar på denna jord!

Nu ska jag ner på stan och kolla in vad som händer, det är ju trots allt motorveckan. Vi ses på burnout-tävlingen ikväll!


Inga kommentarer: