söndag 27 oktober 2013

En såndär riktigt fin familjehelg

Jag har minsann haft finfrämmande i helgen. Igår skenade far, syster och bror in i lägenheten och därefter har vi haft ett dejligt dygn tillsammans. 
Igår kväll käkade vi flott på nya restaurangen Köksbaren och därefter sippade vi drinkar på Rex. Jag dricker nästan aldrig sprit numera, på grund av att jag blir dum i huvudet av det (åtminstone i större mängder). Men sitter man i baren på Rex går det inte att stå emot – de är så jäkla bäst på att blanda cocktails där! Sedan blev jag inte dum i huvudet igår heller, bara väldigt nöjd. 
Fast bäst av allt var förstås att bara få rå om (delar av) familjen under en längre tid. Känner mig väldigt lyckligt lottad över att ha så roliga och fina blodsband. 

Nu ska jag väcka Johan och Smilla till liv. De har (uppenbarligen?) haft en hård helg, med tanke på att de ligger och sussar sött på soffan båda två. Sedan vankas det söndagsmiddag hos svärmor för oss alla tre – helgen i familjens tecken fortgår med andra ord! 
God middag med goá syskon igår (pappa var också med förstås, även om han inte fastnade på bild). Vad mer kan man begära av en lördagskväll?
Mina två älsklingar i detta nu. Det tar emot att måsta väcka dem.

Inga kommentarer: