onsdag 18 december 2013

Sjuk i huvudet

Det känns som att jag är idel omgiven av potentiella smittohärdar just nu. Som att varenda en bara hostar, harklar och snorar. Snälla – låt mig inte bli sjuk lagom till jul! Jag har haft min beskärda del av förkylda och febriga julaftnar, jag skippar det gärna i år.

Fast helt kry är inte jag heller för den delen. Jag är liksom krasslig i skallen. I flera dagar nu har det känts som att det legat en hinna mellan hjärnan och kraniet. Eller som att hjärnan är avdomnad. Inte ultimat tajming när vi ska göra två tidningar den här veckan (det må låta sjukt lite i jämförelse med dagstidningar, men så är vi också en pytteredaktion). Om det inte går över förr, så håller jag tummarna för att några dagars julledighet kan råda bot på det! 

Och när jag ändå gnäller: Min rygg är inte det den borde vara. Fast det är självförvållat efter dålig lyftteknik på gymmet igår. Är hjärnan inte med får kroppen lida. Aj.

1 kommentar:

mami sa...

Ta och krya på dej nu så du kan slappna av och invänta Tomten. Så får vi hoppas du har varit riktigt snäll så du får några paket av den skäggiga rödluvade "saken". ;)