tisdag 29 april 2014

Festen som krympte – men blev bra ändå

Under de senaste månadernas helger har livet varit en fest. Jag har hälsat på Idamari i Gällivare. Varit på Umeå Open med Tina. Vistats utomhus för att avnjuta det underbara vårväder. Bland annat. 
Och för två veckor sedan var det bokstavligen talat fest. Min 25-årsfest. 

Jag och Johan hade länge tänkt att vi skulle ha ett stort baluns tillsammans, eftersom vi båda fyllde halvjämnt i mars. Helt tokiga hyreskostnader för festlokaler gjorde att vi fick kalla fötter och istället hade jag en liten tillställning här hemma i lägenheten. Men det blev hur roligt som helst det med: Uppslutningen av folk var bra och alla kändes glada. Det sista jag (och grannarna) hörde innan vi drog till krogen (som tyvärr sög denna kväll) var hur någon skreksjöng Tommy tycker om mig – vilket visserligen inte nödvändigtvis behöver tyda på en bra kväll. Men jag väljer det att tolka skriksånginsatsen som det och börjar smida planer på hur jag kan ljudisolera lägenheten till nästa fest.
Järngänget ♥

Inga kommentarer: