måndag 3 november 2014

Ett läskigt (sent) födelsedagsfirande

Det tog sisådär två månader att hitta en helg som passade oss alla, men i lördags var det äntligen dags att sammanstråla med järngänget och fira Sandra som fyllde år i... Eh, augusti. 

Som födelsedagsfiraraktivitet hade Sandra bakat en av sina magnifika tårtor som jag, VD och Simon fick vara med och dekorera/besudla. I enlighet med (en av) helgens högtid formade vi sugarpasten till läskiga halloweenfigurer och resultatet blev faktiskt långt över förväntan! Tröttnar jag på journalistyrket kanske det är läge att skola om sig till sockerbagare? (Obs! Skämt!)
Efter tårtinmundigandet fortsatte vi den rysliga kvällen med en skräckfilm. Väldigt mysigt. 

Var dock en smula avis på alla som var på halloweenfest i helgen: Festen kunde jag gott vara utan, men blev jäkligt sugen på att klä ut mig när alla postade sina roliga outfits på Instagram. Tror minsann att jag måste styra ihop en maskerad efter jul, för jag orkar nog inte hålla min spöka ut-abstinens i schack till nästa halloween. 
Vår ruskigt vackra tårta.
... och i en annan vinkel.

Inga kommentarer: