söndag 26 oktober 2014

Förhoppningsvis blir det fräscht i alla fall

I somras fick vi köpa loss vår lägenhet när den ombildades från hyresrätt till bostadsrätt. Därför kommer det (förhoppningsvis!) ske en viss uppfräschning framöver, nu när vi får göra vad fan vi vill med lyan.
Högst upp på att göra-listan står omtapetsering av hallen och sovrum och igår gjorde vi ett kort besök på en färgbutik för att sondera tapetterrängen. Det visade sig rätt snart att det kommer bli ett helsicke att enas om en tapet till sovrummet: Jag vill ha en ljusare tapet, Johan vill ha en mörk. You do the math gällande hur i helsicke vi ska hitta något som lever upp till bådas önskemål. Till hallen hittade vi dock en kandidat som båda gillade (se nedan). Men vi ska göra fler färgbutiksbesök än gårdagens mycket hastiga innan något bestäms och köps in. 

Jag känner redan nu att jag längtar tills allt som ska göras är gjort. Jag vill bo fint, men jag tycker det är aptrist att göra fint hemma. Springa i färg- och möbelaffärer, titta på femhundraåttiosju olika alternativ, överväga noga... Nej, det där skulle någon gärna få göra åt mig!
Den här tapeten funderar jag (vi?) på till hallen. På detaljbilden till höger stämmer färgen bäst överens med verkligheten.

2 kommentarer:

Inga-Liz sa...

Håller helt med dej! Jobbigt att välja något som man inte riktigt vet hur det blir då det kommer upp på väggen. Ett råd: ta en lugn tapet i sovrummet. Det bästa vore om någon annan kunde bestämma o fixa allt; men dessutom måste det bli bra!

Anna sa...

Inga-Liz: Jo, vi är överens om att ha en lugn, enfärgad tapet i sovrummet, men så var det ju det där med färgvalet... Men det löser sig nog så småning om :)