onsdag 10 juni 2015

Träning är njutning

Jag tycker det är svårt att hinna med den träning jag vill göra. Inte för att jag har mycket annat för mig på min fritid. Jag har inga barn att skjutsa till aktiviteter, kvällskurser att gå på eller tv-serier att följa. Jag hinner helt enkelt inte för att det är så mycket jag vill göra!

Sedan två månader tillbaka ungefär tränar jag Nordic military training två gånger i veckan. Jag rider en gång i veckan också och går på gym, fast skrotlyftningen har förstås minskat avsevärt sen jag började med militärträning. Till detta försöker jag också fara ut och springa emellanåt och så känner jag mig grymt sugen på att testa någon kampsport... 
Jag njuter helt enkelt av att träna och därför känns det som att jag skulle vilja göra det mer. Fast samtidigt tänker jag att jag ligger på en bra nivå nu för att det ska vara just en njutning och inte ett jobbigt måste? 

På tal om njutningsfull träning var kvällens NMT-pass både det – och inte. Jag kan inte minnas senast jag var så slut på i benen som ikväll. Även om det förstås är fysiskt jobbigt kan jag inte låta bli att älska känslan av att en verkligen tagit i.
Bilder från kvällens pass. Ikväll var vi bara två stycken, så vi försökte träna för minst två personer till.

Inga kommentarer: