torsdag 4 juni 2015

En långhelg i Barcelona

Barcelona var lika fint som jag minns det. Pampiga byggnader, blått hav och en stor sol på himlen. Vi åt god mat – mycket tapas – som vi sköljde ner med Estrella damm eller Sangria, åkte en riktig turistbuss som Lisa tupplurade i och brände våra bleka axlar redan första dagen. 

Vi låg på Barcelonetas strand och svalkade oss emellanåt i det kalla havet, uppvaktade mamma på mors dag med cava och chokladcroissant till frukost och på den tredje dagen drabbades jag och syrran av shoppingdjävulen och gick fullkomligt lös på Zara. 

Varje dag passerade vi Sagrada Familia eftersom vi bodde i kvarteret Eixample, vi systrar dammade av vår skolspanska med hyfsad framgång och varje dag bråkade jag och Linus om något. Det hör väl som till när man är syskon. 

På det stora hela var det minsann är lyckad resa.

3 kommentarer:

mami sa...

Ååå, jag längtar tillbaka! Föreslår att vi tar en repris inom snar framtid:) Det var en finfin resa/present ni förärade mej med. Tusen tack för att ni finns!!

Sandra sa...

Ni ser ut att ha haft en bra resa :) Nu längtar man ju själv efter en utlandresa ;)

Anna sa...

Mami: Jag kan åka tillbaka när som helst, säg bara till! :)
Sandra: Ja, det var verkligen en helt fantastisk helg! Kan varmt rekommendera en weekend i Barcelona om du vill åka utomlands, men kanske inte kan vara ledig en hel vecka :)