måndag 8 juni 2015

#sayismöhippa

I lördags var det Sandras tur att bli möhippad. När vi fångade in henne på morgonen var hon långt ifrån entusiastisk eftersom hon inte "hade tid för en möhippa den här helgen", men innan kvällen var slut var hon så nöjd och tacksam. För det blev en väldigt lyckad möhippa! Jag var lite orolig innan då det var lite saker som strulat i planeringen, men när det väl gällde flöt allt på fint. Ja, förutom vädret då, men det kan man ju ändå inte styra över!

Under dagen hade vi aktiviter här i Umeå, senare åkte vi till Vännäsby för att äta middag hos hon som ska agera brudtärna. Planen var att åka tillbaka till Umeå igen på kvällen och gå på krogen om bruden så önskade, men det slutade med att hon ville stanna kvar. Det var nog lika bra det, för vi var rätt mycket i gasen allihopa sent på kvällen. Så istället för att skaka rumpan på ett dansgolv fuldansade vi i Jeanettes kök och sjöng allsång till låtar jag inte vill erkänna att jag kan. 

Jag förstår faktiskt att Sandra var nöjd över möhippan, för själv hade jag riktigt jäkla kul.
Dagen startade med en picknick på Västerslätts industriområde (!), där Sandra fick dagens andra uppdrag: Att sminka sig själv utan tillgång till spegel. Tråkigt nog var hon alldeles för bra på det.
Därefter följde morgongympa i form av chair dance. Kul grej, men satan vad yr jag blev av att ligga upp och ner sådär som på bilden.
Senare fick Sandra tvätta bort sminket och själv lagt, för att istället bli proffssminkad på Make up store. Så himla grann hon är alltså, den där tösen!
Efter detta fotade jag inget mer, jag tror jag koncentrerade mig mer på att dricka vin istället...

Inga kommentarer: