söndag 16 augusti 2015

En energipåfyllnadsdag

Den här flytten har jobbat emot mig. Det mesta som har kunnat jävlas har också gjort det. Torkningstid av golv har skjutit upp flyttdagen. Viktiga skruvar till sängen har saknats. Förvaringsmöbler har varit trasiga innan jag ens brutit förpackningen. Leveranser har dragit ut på tiden. Och så vidare. 

Allt detta, och säkerligen en viss känslomässig anspänning, har gjort mig så evinnerligt trött. Därför ställde jag in en tänkt resa till Lycksele i helgen, där en klassåterträff från högstadiet skulle äga rum. Tråkigt att missa förstås, men jag är ändå väldigt nöjd med mitt val. 
Istället har jag haft en klassåterträff i miniformat med min gamla, goda vän Thiger. Först drillade hon mig i styrkelyft under förmiddagen igår. Jag har förstås kört marklyft, bänkpress och benböj tidigare, men det var himla givande att göra det med en som kan tekniken bra och även kan lära ut den. Dessutom visade hon mig några andra, riktigt vidriga, övningar som jag inte kört förr. Jag älskar vidriga övningar så de kommer jag köra igen!

Som om denna träningsvärksframkallande (jo, tro mig, jag har träningsvärk idag så det står härliga till!) inte vore nog så födde hon mig även igår. Med mat alltså. Och det var inte vilken mat som helst, utan grillad bourbonmarinerad älg med en massa mumsiga tillbehör. Jag åt tills jag sprack och sen åt jag lite till. 
Efter det rasade vi ihop på soffan framför två filmer och åt ännu mer gott. 

Det var en himla fin lördag minsann, av precis det snittet jag behöver just nu.
Körde förhållandevis lätta benböj igår till förmån för teknik. Men de känns i röven idag ändå, kan jag lova...
Det godaste jag ätit på sistone.

Inga kommentarer: