tisdag 20 december 2016

Hårbryderier. Igen.

Imorgon har jag frisörtid, vilket i vanlig ordning ger upphov till beslutsångest. 
Redan förra gången jag satt i frisörstolen hade jag bestämt mig för att byta hårfärg den här gången och bli mörkhårig igen.
Förra veckan kom jag dock på att jag vill fortsätta ha en kul färg ett tag till – blått vore väl roligt att testa? Och så igår började jag tänka att jag kanske vill ha rosa hår ett tag till? Fast annars trivs jag ju i rött, och det vore ju passande såhär i juletid... 
Så vad fan ska jag göra imorrn? Randigt?!

Ja, sånt här tänker jag medan tusentals syrier är fångna i Aleppo utan mat och vatten och lastbilar kör över människor på julmarknader i Berlin. Borde väl egentligen örfila upp mig själv för det, men försöker istället uppbåda tacksamhet över att jag ens kan ägna tid åt att fundera vilken hårfärg jag vill ha härnäst. 
Bild från när jag gick från blondin till rosahårig i augusti. Älskar Smillas intensitet på denna bild. 

2 kommentarer:

Emma G sa...

Du har sådan tur att du passar i de allra flesta färger! Blir nog bra vilket som.. även randigt ;)

Anna sa...

Emma G: Tack! Blev dock inte randigt den här gången, utan jag fortsatte på det rosa spåret! :)