måndag 31 augusti 2009

Kom ihåg att jag skrev det här efter bara första dan på gymmet...

I feel so fucking great!
Jag genomförde dagens pass med en sällan skådad entusiasm. Visserligen har jag aldrig tyckt att det har varit tråkigt att träna sedan jag började på Korpen här i Piteå men det funnits dagar när jag fuskat mig igenom övningarna... Idag tog jag dock i för kung och fosterland, vilket syntes på den ansenliga svettmängd min kropp producerade. Alla som någon gång har besökt en gym i Lycksele vet nog hur det bara sprutar svett om "norsken" - nu däremot har man mött sin överman. Stepbrädan var blöt efter att jag gjort armhävningar på den...

Bye bye beach 2009 och hello winter 2009 säger jag bara! Hädanefter skiter jag i allt vad strandkropp heter och satsar på ett klädsamt sexpack under Helly Hansen-stället när snön kommer. (Fast vi får se om jag står fast vid det när endorfinerna slutat flöda i kroppen...)

Inga kommentarer: