söndag 25 augusti 2013

Ett besök för att stilla min djurabstinens

Igår hälsade jag och VD på djuren på Holmsunds tropikhus! 
Vi spanade in häftiga ormar, fläckiga ödlor, urgulliga apor, sega sköldpaddor, feta paddor, slemmiga snäckor, håriga spindlar och en massa annat kul. Och så fick vi även uppleva närkontakt med Pelle, en väldigt rar kungspyton. Efter det mötet blev både jag och VD väldigt sugna på att ha en egen orm slingrandes i våra respektive hem... 

Men eftersom djur gör sig bättre i bild än i text (fast allra bäst är de förstås i fysisk form!) kommer här några foton från gårdagen. Obs! Orm- och spindelkänsliga läsare gör klokt i att inte scrolla nedåt.
Denna tigerpyton var verkligen en-orm (höhö)!
Marmosetterna blev verkligen en storfavorit hos undertecknad. Varje rörelse de gjorde var så gullig!
Schysst tjockis-ödla.
När VD mötte Pelle. Love at first sight. 
Jag upplevde samma känsla. Alltså, ormar är ju för underbara!
Kelade även med en jättetusenfoting. Antagligen slemmig, men mättande? Fast jag åt den förstås inte.
Mitt drömdjur när jag var liten: En fågelspindel! Barn har ju sina idéer...
Pappa har länge tjatat om att köpa en fransk vädur, eftersom han vill ha en "rejäl kanin". Nu vet jag vad jag ska föreslå honom istället: En belgisk jättekanin. 
Det kanske är svårt att få grepp om denna individs storlek utifrån bilden, men jag lovar – hen är GIGANTISK.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Va kul :) Att det finns nått sånt i Holmsund hade jag ingen aning om.

Anna sa...

Sandra: Jag tror det är många som inte vet om det. Själv fick jag höra om tropikhuset i jobbsammanhang för nåt år sedan och har varit peppad på att dra dit sedan dess ;)