onsdag 16 december 2015

Ingen ska behöva fly sitt hem, förlora sina barn eller bli föräldralös för att vi i den rika delen av världen fuckat upp klimatet

Samtidigt som jag sminkade mig imorse så lyssnade jag på Musikhjälpen, då programmets resande reporter Clara Henry medverkade för att rapportera från Filippinerna. 
Det var ingen bra kombination av aktiviteter, för tårarna började trilla när jag lyssnade till hennes gripande brandtal och det var stört omöjligt att fortsätta sätta på sig ansiktet. 

Då hade jag inte hunnit skänka några pengar till Musikhjälpen, men inslaget (som ni kan och BÖR lyssna på nedan), blev en minst sagt effektiv spark i baken. 
Jag håller med om att ingen ska behöva fly undan klimatet och tycker att du som läser detta också borde skänka en slant till insamlingen. HÄR går det läsa om hur du kan bidra.



"Hej Clara! Hur mår du?""Alltså... jag vet inte."Det här kanske ser ut som ett långt klipp. Men det är åtta viktiga minuter där Clara Henry berättar om sin resa till Filippinerna. Om vad som händer där och på andra platser i världen och vad just du kan göra för att hjälpa./Gustav
Posted by Musikhjälpen on den 15 december 2015

Inga kommentarer: