måndag 4 april 2016

Det ska vara roligt att frakta möbler

Sicken fin helg som passerat!
Jag smet tidigare från jobbet i fredags för att möta upp VD och hennes vänner för en AW med live-popquiz på Lokal. För en gångs skull kunde jag vara med på en fredags-AW ända från start då ridlektionen, som annars är standard på fredagar, var inställd. 
Det var första gången jag var på Lokal och jag gick ut starkt med att vinna quizet! Eller ja, mitt lag vann quizet. Eftersom jag älskar att vinna var det förstås väldigt kul, hehe. 

Det blev en lång AW då kvällen fortsatte med ett sällskapsspelsstopp (många "s" där!) hemma hos VD innan det blev popquiz igen på TC. Det vann vi tyvärr inte, men det var trevligt ändå.

I lördags vaknade jag smått bakis, men klev ändå upp tidigt eftersom jag och Tina skulle hänga på låset när Ikea öppnade. Där var målet att köpa en bokhylla – vilket jag också gjorde.
Lördagens stora äventyr blev sedan att frakta hem hyllan på en av Ikeas lastcyklar. Tina fick hoppa ner i lådan tillsammans med möbeldelarna och sedan trampade jag iväg, till de vi passerades stora förtjusning. Vi blev stoppade av två äldre personer, vid olika tillfällen, på vägen hem som frågade ut oss om cykeln, och de flesta andra stirrade väldigt mycket på oss. Väl hemma var jag sjöblöt av svett – kanske mycket på grund av att det var otroligt lite luft i två av däcken? – men då fick jag pusta ut på vägen tillbaka, när det var Tinas tur att skjutsa mig. 
Kan verkligen rekommendera att låna en lastcykel på Ikea, om ni vill göra fraktandet till en upplevelse, hehe. 

Likt fredagens AW blev umgänget med Tina också långt – 24 timmar närmare bestämt. När hon hade hjälpt mig att skruva ihop bokhyllan beslutade vi oss för att äta middag ihop och sedan blev det en spontan övernattning för henne här hemma hos mig. 
Älskar sådant umgänge, när aktiviteterna bara avlöser varandra utan att en planerat det. 

Nu väntar en vecka med bland annat Umeå Open i dagarna tre. Jag tror det blir en bra vecka!
Värdefullt (och skitroligt!) gods.

Inga kommentarer: