torsdag 31 mars 2016

En riktigt glad påsk

Jag hade verkligen en riktig drömpåsk i Tärnaby. Trots att det var trångbott, stojigt och lite nattsömn kände jag mig otroligt avslappnad både under och efter fjällvistelsen. 
Kanske är det resultatet av att vara ute hela dagarna, i dagsljus och andas frisk luft tillsammans med människor en håller kär som får en att skratta tills en tappar andan?! Jag vill tro det. 
När det var dags att åka hem i måndags gjorde det nästan ont i hjärtat. Jag hade velat vara kvar åtminstone en vecka till och bara njuta av tillvaron. 

För en gångs skull fotade jag väldigt mycket, så det finns risk (eller chans, beroende på hur en ser på det) för en bildbomb här inom kort. Men eftersom jag är på tok för trött för att redigera ut fler bilder ikväll bjussar jag på tre fina, frysta ögonblick:
I fredags när jag och mina syskon anlände satte vi oss nästan omgående på skotrarna och körde upp till Viterskalet för att käka våfflor. Det var helt snöblint på fjället – både vackert och lite läskigt på samma gång.
På söndagen vankades det after skoter kring eldstaden utanför stugan. Vi drack vin, åt ost och lyssnade på Edith Piaf och Jaques Brel – typiska after skoter-ingredienser alltså! Och Berit var med förstås.
En gammal bob grävdes fram ur gömmorna och bjöd på stor underhållning för oss fullvuxna barn. Bland annat avgjordes Tärnamästerskapen i bob under påsken – men den tillställningen tror jag att jag ska förära ett eget inlägg.

2 kommentarer:

Ellinor Oskarsson sa...

Det där borde helt klart vara Lisas profilbild på tinder! Hahaha

Anna sa...

Ellinor: Men JA, vilken fantastisk idé. Ska genast tvinga henne att lägga till den! ;)