söndag 19 februari 2017

En helvetes bra helg

Jag har haft en riktigt überhelg med übermänniskor; min mamma och min syster. 
Mamma fick en biljett till William Spetz föreställning Mormor jag vet att du är i himlen, men har du tid en timme? med efterföljande middag av sina fantastiska döttrar i julklapp och igår var det så hög tid för detta. 

Spetz-föreställningen var otroligt stark! Jag skrattade högt och grät en skvätt (även fast jag försökte stå emot) och tänkte mycket på min egen mormor som ju också är död och väldigt saknad. Så himla imponerande av en 20-åring att göra en så himla bra soloföreställning.

Middagen åt vi på Gotthards. Älskar verkligen det stället och igår var inget undantag. Jag åt falafel på två olika bönor med bland annat kålblommor och en paprikaröra (muhammara) till samt inkokt päron med szechuanpeppar, rostad vit choklad och rotselleriglass. Skulle kunna låta superlativen hagla här, men konstaterar bara kort att det var jävligt gott! 

Sedan avslutade vi kvällen på Open/Closed som jag också råkar älska. Cocktailen jag drack där igår var lite väl cognacstark för min smak, men ändå rolig med morotsskum uppepå. Fast roligast av allt är nästan allt runt omkring spriten; lokalen, bartendrarna (fan vilket svårt ord att böja!), ja hela konceptet!

Allra bäst den här helgen har förstås varit sällskapet. Helvete, vilka roliga individer jag har i min vargflock! Jag längtar tills vi får göra en liknande helg framöver – och så längtar jag tills vi ska göra verklighet av tatueringsmotiven vi spånade fram igår...  
Inspirerad av Emmas brunch förra helgen fortsatte jag på det spåret och bakade bröd och fixade lite annat mumsigt lagom till mammas och Lisas ankomst igår. Älskar verkligen vräkiga helgfrukostar. 
På Open/Closed.
Idag drog vi alla på oss den randiga söndagsskjortan och gick en sväng på stan.

3 kommentarer:

mami sa...

Tack för en toppenhelg!!! Det får tamme rackarn bli flera sådana inom snar framtid :) Tycker att vi lägger ner tatueringstankarna tills vidare, åtminstone när det gäller Lisas förslag?! ;)
(Frukosten hemma var en aningen "tanig" jämfört med din!)
Lycka till med skidåkningen, jag håller tummarna för ditt knä!

Anna sa...

Mami: Tack själv – jag gör gärna om den när som! :D Jag tycker tvärtom att vi ska uppmuntra Lisa att göra slag i saken! ;)

mami sa...

Haha, med risk för att hon kommer att ångra sig framöver?!?