tisdag 20 juli 2010

Alzheimers i förtid

Först höll jag på glömma att vi hade tvättid i kväll och sen kom jag på att tvätten låg kvar i maskinerna först 20 minuter efter att strömmen hade brutits i tvättstugan. Inte nog med att blötklä'a ligger kvar och surnar över natten - imorrn måste jag dessutom kliva upp tidigt eftersom någon jobbig granne envisats med att boka maskinerna klockan 06.30...
Är huvvé dumt får kroppen lida!

Förutom att jag fått en ordentlig påminnelse om mitt åldrande (senil dement, jajjemen!) har jag haft en finfin kväll bestående av picknick med VD. Kanske inte den mest lyckade middagen ute i det gröna eftersom vi glömde (!) papperstallrikar men trevligt ändå. Vi fick ju bevisa för oss själva att vi inte är helt handfallna: En kartongbit dög gott att lägga upp maten på.

Inga kommentarer: