söndag 25 juli 2010

Det ska va reggae i Gubbträsk!

När jag ändå är inne på festligheter tänker jag ta tillfället i akt och berätta om Gubbträskfesten förra helgen.

Som sagt var det missionsmiddagsvibbar som rådde i cirkustältet när jag anlände, tack vare lottförsäljning och en något äldre publik. Det var nästan så att jag förväntade mig att någon skulle gå på scen och riva av en psalm.
Men lagom till att jag hade fått av mig klänningen och slitit på mig en skitig Kiss-tröja kom festen igång. Treklang spelade reggae, Johan och Jonsson gjorde succé med sin jäkla Sorselelåt (som jag börjar vara redigt trött på vid det här laget...) och alla skuttade runt på gräset i något slags lyckorus.

Kring tre vek jag och grabbarna in årorna precis när en regnskur attackerade tältduken. Då spelade bandet fortfarande och även om de flesta hade avvikit fanns det några tappra själar som dansade vidare i sommarnatten - bland annat två tvillingbrorsor på 50+.
Det är bara att inse: Reggae passar förträffligt fint på sommaren, till och med i en liten obebodd by i de västerbottniska skogarna.

Två extremt roade herrar...

... som blev desto gladare när de upptäckte att de blev fotade!

Jag gjorde en tveksam longboarddebut (fast själv tyckte jag förstås att jag var bäst!)

Johan däremot fick ta upp sina gamla skejtarskills och visa hur det ska gå till

Jäklar så bra de var!

Okej, jag får väl erkänna att J&J var rätt bra på sitt lilla speciella sätt...

"Se på dom där, dom har skavank!"

4 kommentarer:

Karoline sa...

hahaha kusinen ^^ galet! :D

Anna sa...

Karoline: Kusinen? Vem? :)

linnea sa...

Haha, gillar verkligen första bilden. Känsla!

Karoline sa...

Jag är Elias mini kusin :D