söndag 25 juli 2010

Helgen spenderas bäst med balkonghäng

Efter att ha jobbat 12 dagar i sträck direkt efter semestern är det hur härligt som helst att ha helg. Förbannat jävla superskönt rent utsagt!

Igår firades helgen med fest efter någon veckas torka på alkoholfronten (herregud, nu låter det som att jag är alkoholist så det tar jag tillbaka!). Brorsan fyllde 24 jordsnurr och partajet inleddes med middag hemma hos honom. Till efterrätt bjöd han på en hel kaffekopp med hot shot (hot cup?) - en riktig klockren dessert!
Middagen löstes av med balkonghäng på Linus mysiga men samtidigt skräckinjagande ballis. Trots att jag inte är höjdrädd får jag svindel av att vistas där uppe!

Fastän att jag hinkade öl och fuldansade ute på ballisen slutade inte kvällen i en asfaltskyss utan på Skogskåtan. Där var det också trevligt, och det faktum att jag hittade åtta teskedar när jag skulle gå hem gjorde inte saken sämre. Hemvägen blev dock en lång historia - bokstavligt talat. Den korta biten från kåtan och hem tog nästan två timmar och jag var kall som en isbit när jag slutligen kröp ner i sängen. Dessutom stannade polisen av bredvid oss när jag och Tina av någon konstig anledning låg och garvade på marken. "Är det bra?" frågade farbror Blå och fick ett "mmm" till svar, vilket ledde till följdfrågan "kanske lite för bra?". Kan det vara för bra..?

Long story short: Jag älskar att ha helg!

Födelsedagsbarnet

God blandning?

Det är lätt att försöka se sofistikerad ut med ett mongo i bakgrunden...

Den mys-läskiga balkongen

Håller hårt i vinglaset?

Tina demonstrerar sin bästa fotomin

Inga kommentarer: