måndag 6 december 2010

Christmas countdown

Nu börjar det verkligen kännas att jullovet är på intågande och jag har nedräkning tills dess att jag lämnar Piteå för i år. Både på ont och gott, ska kanske tilläggas. Av godo för att jag har hemlängtan. Kanske låter konstigt med tanke på att jag har spenderat nästan alla helger de senaste veckorna i Lycksele. Men jag längtar verkligen efter att få spendera en lite längre tid där och bara vara. Varva ner. Tänka över den senaste tidens skeenden i lugn och ro. Umgås med mina nära och kära på hemmaplan utan att känna stress.
Fast den annalkande ledigheten känns också av ondo för att jag inte kommer att träffa alla gullepluttar som också pluggar här på länge. Jag saknar dem redan när jag tänker på det.

Men nu ska jag inte ta ut någon längtan i förskott utan njuta av de här sista två veckorna. Och försöka plugga förstås. Nio timmars skoldag lyckades jag skrapa ihop idag och jag tror att den sista hjärnsubstansen som fanns kvar rann ut någonstans där i halvtid.

Inga kommentarer: