måndag 20 december 2010

All I want for christmas is you

Förkylningen är under kontroll, julledigheten har inletts och jag befinner mig i Lycksele.
Jakten på Julkänslan är i full gång. Jag tuggar knäck, letar julklappar febrilt, äter pepparkakor, bänkar mig framför julshower, käkar lussebullar, bakar julkakor, dricker glögg, ser Sunes jul. Men just som känslan är på väg att infinna sig glider den som vanligt mig ur händerna. Jag vill uppleva samma sinnesstämning som när jag var liten, då julen var något magiskt. Nu är den trevlig men inte så mycket mer. Och i år kommer hålet i mitt hjärta vara lika påtagligt som alla ljus som alla attiraljer runt omkring.

Men jag är glad över att ha promenadavstånd till mina kära här i Lycksele nu några veckor framöver.

1 kommentar:

Emma sa...

God jul Anna!
Jag kommer att sakna dig som bara den under veckorna i praktiken. Och jag hoppas verkligen att du får en fin jul och tar hand om dig.
Stora kramar!