tisdag 14 december 2010

Den årliga dyngförkylningen

I över ett dygn har sängen varit min borg nu. Jag har legat rustad med halstabletter, värktabletter, näsdukar, nässpray, te och glass i stora lass och fört en kamp mot en jävla förkylning/begynnande feber. Egentligen borde en släng sjukdom passa mig rätt gott idag eftersom jag pluggar inför morgondagens tenta och ändå bara läser en massa litteratur. Men i praktiken fungerar detta riktigt uselt. Ständigt måste jag ta pauser för att snyta, medicinera och tycka synd om mig själv.
Sitter någon inne med en dunderkur mot rinnande näsor, halsont och värkande kropp kan ni ju dela med er - jag har varken tid eller lust med detta! (Som om någon har det...)

På tal om något helt annat har mitt hår tvärvuxit:

Den här bilden tog jag för några dagar sedan - idag är jag något mer rödnäst och rufsig i håret.

5 kommentarer:

mami sa...

Finns tydligen bra hårprodukter :-)Hoppas du piggnat till och orkar med morgondagens tenta. Lycka till! KRAM

Anonym sa...

Jättefin bild :)

krya på dig!

Lisa sa...

Krya på dig älskade syster. Till helgen måste du vara pigg om vi ska orka ta oss igenom all julklappshandling :) puss söt!

linnea sa...

Jag har varit sjuk nu några dagar och näsan har det bara forsat från, men kan tyvärr inte ge nåt annat tips än att ha buntvis med näsdukar till hands och bara proppa näsan full av dem och byta när de är alldeles för blöta av snor. :) och äta godis, ligga i soffan och kolla på film och tv, och alvedon...

Karro, elias jonssons kusin. sa...

Krya på dig! :)