fredag 31 december 2010

Vad jag gjort medan bloggen legat i dvala

God fortsättning! bör jag kanske inleda med på ett lite sådär vuxet vis. Som ni märkt har bloggen legat på is ett tag, vilket till stor del beror på att jag har funderat över hur jag ska göra med den. Ärligt talat har jag fnulat på ett sista, värdigt inlägg för att sedan lägga ner Hon som pratar så högt för gott. Men så igår insåg jag hur mycket jag skulle sakna en egen plattform att uttrycka mig på. Därmed ska jag tvärtemot hur jag tänkte först satsa igen! Åtminstone kommer det dyka upp lite mer än ett inlägg i veckan här framöver...

Den senaste veckan har jag ägnat tiden åt att slicka mina sår, träffa vänner och äta. De två sistnämnda går ju liksom hand i hand - de flesta sociala tillställningarna innefattar ju mat! Jag har försökt att ändra på detta. Har till och med försökt få folk att umgås med mig genom att träna, men det har gått sådär. Min umgängeskrets skyller på att de är halta och lytta eller så äger de inga träningskläder... Idag fick jag dock med mig mamma till gymmet (eller hon drog med sig mig rättare sagt) och det var inte en dag för tidigt.

Utöver detta har jag förstås hunnit fira jul, om än den blev kort eftersom jag jobbade hela julhelgen. Här följer några bilder från årets mesta högtid:

Lisas mini-julgran + några av paketen från mig

Jag bara måste slänga upp det här kortet på min fina mamma eftersom det är en av mycket få bilder där hon inte blundar! Tagen under uppesittarkvällen. (Om ni undrar över den konstiga färgåtergivningen på vissa bilder kan jag meddela att det sannerligen inte är lätt att fota i juletid eftersom att allt ljus kommer från brinnande lågor)

Min nyfikna lillasyster som var i full färd med att skaka på paketen hann precis in i bilden när jag skulle föreviga M&M's julgran.

Systrarna Bergman

Efter middagen blev vi uttvingade i kylan för att premiärbränna i eldkorgen som M&M fick i julklapp.

- 30 grader, det är skönt det!

Ärligt talat var det rätt härligt att gå ut för att svalka sig från den hädiska värmen inne i huset.

Såhär skarpa bilder kan det bli när Micke ska försöka fota julklappsöppningen... Nåja, man ser ju hur mysigt vi hade det i vårt hörn i alla fall.

Julaftonskvällen avslutades med ett spel jag fick i julklapp - som bland annat innefattade mumifiering...

Inga kommentarer: