söndag 19 maj 2013

De första sommardagarna

Vilken fullkomligt underbar helg jag snart lägger till handlingarna. Jag önskar att den kunde ha varat lite längre. Helst hade jag fått gå på sommarlov och komma tillbaka till jobbet när hösten börjar härja utanför och det känns mer passande att jobba framför en dator. Tror dock att den önskan kan bli svår att få igenom.

Det är inte bara solen och sommaren som förgyllt min helg. Tidigt igår förmiddag anlände min kära syster och som vanligt har det varit en ynnest att hänga med henne. Vi har i princip hållit oss utomhus hela tiden och då har det sett ut typ såhär:
Grillning är förstås ett måste när temperaturen letar sig över 20 grader. Entrecôte och potatisknyten stod på menyn/låg på grillen igår.
Robban anslöt sig till grillningen igår. Kul att ha även honom på besök!
Efter att vi bedrivit en kamp mot vinflaskan (jävla moderna vinöppnare som utger sig för att vara så "enkla") kunde vi slå oss till bords. Lisa var tjusig i hatt.
Sånt här ägnade vi oss också åt. Uppenbarligen.
Tidigt i morse kom Johan äntligen hem från sin resa och gjorde helgen ännu bättre. Det firades med frukost i det gröna.
Två av mina favoritpersoner, sommar och mumsig frukost. Livet på en pinne.
Med risk för att få det att framstå som jag ätit hela helgen (vilket förvisso inte ligger jättelångt från sanningen) avrundade jag och Johan första sommarhelgen med vår första, gemensamma balkongmiddag för året. Självklart tillagad på grillen.

Inga kommentarer: