torsdag 19 september 2013

Frisörskräcken gör sig påmind

Idag har jag varit hos tandläkaren och fått höra ännu en gång att mina tänder är väl förankrade i käkbenet. Tydligen ska jag vara jävligt tacksam för det – så tack för arvsanlagen mamma och pappa! 

Jag tycker verkligen om att gå till tandläkaren. Inte bara för att få höra att det åtminstone finns någon del i min konstruktion som är välfungerande. Även för att jag upplever det lite som en spabehandling. Det må inte vara lika njutningsfullt som en helkroppsmassage, men jag känner mig så ren efteråt. Sedan råkar jag även ha en grym tandläkare i Åke, 70+! 

Nej, någon tandläkarskräck har jag aldrig upplevt. Däremot lider jag av frisörskräck, när det kommer till att gå till en ny frisör. Just det ska jag göra på måndag, så jag känner mig lite nervös. Att jag dessutom spontanbokade en tid utan att riktigt veta vad jag vill göra med håret gör knappast saken bättre. 
Börjar bli riktigt sugen på att klippa kort, men det törs jag nog inte göra hos ett oprövat kort?!
Sist jag klippte håret kort var år 2008. Det kanske är dags igen?

1 kommentar:

mami sa...

Arvsanlag eller möjligen tur? Vet inte vad som eventuellt kan vara felkonstruerat när det gäller dej men om så är så måste det väl bero på arvsanlag?! ;)
Kort eller långt hår får du fundera på under helgen men du vet vad jag skulle föreslå! Det blir bra vilket som :)