tisdag 17 september 2013

I väntans tider

Om några veckor blir vår lilla familj åtminstone lite större. Vi ska nämligen bli med kattunge! 

Det har länge varit en verbal kamp här hemma, mellan hundmänniskan i mig och kattmänniskan i Johan, om vilket husdjur vi ska skaffa. I helgen kom dock stunden när jag fick lägga mig platt. 
Fast ärligt talat har jag hela tiden burit på insikten om att en hund inte skulle passa i mitt liv just nu – så "förlusten" över att jag till slut fick ge med mig känns inte så tung. Särskilt inte när en världssöt liten donna snart flyttar in hos oss! 

Däremot får Johan bära lite mer av ansvaret för kissen, då det är han som har kunskap om och erfarenhet av katter. Exempelvis har han påpekat att hennes namn måste innehålla ett s-ljud, eftersom katter tydligen lyssnar bättre på det. 
Hans förslag är att hon ska heta Sliskis. Där sätter jag däremot ner foten och protesterar högljutt. Så om någon har ett bra förslag på vad vårt kommande lilla under kan heta – feel free att dela med er!
Snart får Berit konkurrens på favoritkattstopplistan.

8 kommentarer:

Emma G sa...

Spännande med tillskott i familjen!
Johan har helt rätt. Helst ska det innehålla s-ljud i namnet :P Mamma och pappas nya kisse måste få ett bra namn som passar ihop med Mozart och Messi.. kanske en Zlatan ? ;)

Sliskis kanske inte var det vackraste.. :P haha

Anna sa...

Emma G: Men om det blir en Zlatan, blir inte Mozart lite utanför då? ;)

Anonym sa...

Älskar det här så jävla hårt! <3 //Vanessa kattkvinnan Cicero

mami sa...

Sötis kanske? :)

bror sa...

eller varför inte kattSatan kort å gott :D

bror igen sa...

aStma funkar åxå :P

eller asta kattsk(rälle)

hoho va ja ä rolig :D:D:D

Ann sa...


SAIK, då får Stenlunds vovve lite konkurrens, fast han heter ZAIK.

Snooz(ann) eller Asta, eller varför inte nåt typiskt hundnamn innehållande S.

Anna sa...

Vanessa: Haha, varför är jag inte förvånad? ;) Emma blev också helt till sig när jag berättade om vårt nyförvärv för henne... :)
Mami: Passande namn – men nja. Jag är mer inne på att ha ett "riktigt" namn! :)
Brorsan: Hoho, verkligen skitkul! Tyvärr kommer jag inte ta till mig av nåt av dina förslag :P
Ann: Vad roligt att du föreslog Asta, för det var det första namnet jag kom på. Får se om det kanske blir det! :)
Saik kan däremot bli svårt att få igenom här hemma, med tanke på att Johan är Björklövensupporter :(