måndag 30 september 2013

Ännu en marknad är till ända

Herrrrregud! som Björn Ranelid skulle ha sagt. Vilken trevlig och kul helg jag har haft!

Åkte till Lycksele rätt sent i fredagskväll, men hann ändå ha myskväll med syster. Tanken var att vi skulle se en film. Utfallet blev att vi satt i hennes soffa och tjattrade, samtidigt som vi tryckte i oss chips och choklad. Fanns ingen hejd – varken på kacklandet eller frosseriet. Sådana fredagskvällar gillar jag (när jag dessutom lyckas hålla mig från att somna på soffan...)!

Och i lördags blev det en klassisk marknadsdag. Strövade runt Lycksele centrums gator utan att köpa någonting ur marknadsstånden (jag har tillräckligt med skrot hemma). Och när vi gluttat oss less på finska korvar, t-shirts med tveksamma tryck och godisremmar i all världens varianter ("sur regnbåge", någon?) gick jag, VD och Sandra och fikade. 
För en oinvigd låter det kanske tradigt, men jag tycker att det är någonting visst med Lycksele marknad. Jag kanske har med mig det från födseln, eftersom jag är förlöst under en marknadssöndag? 
Eller så kan det ju bero på att marknan är den ultimata mötesplatsen för oss exillyckselebor. Man hinner ta max fyra steg innan man träffar på någon att prata med. 

Kvällen slutade förstås i dimman på hotellet. Det hör ju liksom marknadshelgerna till. Där träffade jag också kuligt, känt folk. Och så såg jag E-type på andra sidan baren. Bara en sån sak!

Gårdagen var också fin. Tvingade undan huvudvärken med en alvedon och egenpressad apelsinjuice, sedan bar det av igen för att sociala med nära och kära. 
Bilder glömde jag tydligen ta, så ni får förlita er på mina ord om att det var kul. Hoppas er helg också varit fin!

Inga kommentarer: