måndag 25 november 2013

Dumma ben!

Jag känner mig lite uppgiven efter fredagens knätest hos sjukgymnasten. I snart nio månader har jag kämpat på bra med rehabträningen och därmed trodde jag att det bara var att genomföra besiktningen och kliva ut utan anmärkning. 
Efter att jag hoppat, balanserat på ett ben och utfört flera styrkeövningar visade det sig dock att det fanns flera anmärkningar att föra till protokollet. Inte nog med att vänsterbenet var vekare än sin högra motsvarighet. Jag var dessutom mycket svagare i baksidan jämfört med framsidan. Vilket antiklimax. 

Nu försöker jag ladda om och tänka nytt. Skissa upp ett nytt träningsprogram för att bli mer jämnstark. Först och främst tänker jag skrota sjukgymnastens träningsupplägg helt med en massa (3x30!) repetitioner till förmån för mer maxstyrketräning, med fokus på ett ben i taget. Sedan... Vet jag inte. Någonting smart måste jag komma på i alla fall och det är snart, för nu är jag less på att känna mig begränsad enbart på grund av ett ihoplappat knä. 
Just innan knätestet i fredags. Hade nyss landat i Umeå efter vår Dubairesa och var full av förväntningar på att jag nu skulle vara klar med rehabiliteringen. 

Inga kommentarer: