fredag 29 november 2013

Årets golfdos

Vår vistelse i Dubai sammanföll – passande nog, för Johans del – med golfens Europatourfinal. Trots att jag finner det en aning sövande att titta på golf kunde jag förstås inte förvägra min golffanatiker till pojkvän att få se tävlingen på plats och därmed tillbringade vi halva söndagen på vår resa på Jumeirah Golf Estates. 

MEN! Till och med för en golfofantast som mig var tävlingen kul att se. Att en viss Henrik Stenson från Sverige gick och vann det hela kan förstås ha med saken att göra. 
Mer tänkte jag faktiskt inte skriva om saken, eftersom golffanatikern själv har skrivit ett blogginlägg om Europatourfinalen. HÄR finner ni det!
Jag vet inte om jag skulle se såhär sammanbiten ut om jag var på väg att ta hem en seger och en massa sköna miljoners. Men så har jag ju inte golfspelartänket heller (det är alltså Henrik Stenson på bilden).
Många svenskar var på plats för att heja på Stenson. Notera banderollen till exempel.

Inga kommentarer: