måndag 14 juli 2014

Beachbröllopsfest och tälthelvetesnatt

Igår var vi bjudna på bröllopsfest av vänner till Johan. Det var en casual och svintrevlig tillställning, som ägde rum ute i en by intill en fin damm. 
Festen innefattade bland annat tävlingar på tema rymden, grillbuffé, liveband, beachvolley, bastu och bad i såväl dammen som i badtunna. Väldigt bra uppstyrt av brudparet!

När jag kände att det var dags att vika in årorna behövde jag bara gå några meter för att lägga mig, i ett tält vi hade tagit med. Att sova där var dock allt annat än svintrevligt: Inledningsvis höll jag på frysa ihjäl och bryta nacken på grund av världens mest obekväma kudde. När jag sedan vaknade i morse – efter att ha skrapat ihop några ynka timmars sömn – hade tältet istället förvandlats till en bastu vilket framkallade panikkänslor hos mig. Då var det en jäkla tur att jag hade nära till vattnet för att svalka mig...

Dumt nog glömde jag kameran hemma igår. Faktum är att jag inte ens hade telefonen på mig, så därför kan jag bara bjuda på några bilder Johan tog när jag badade igår kväll. 



Inga kommentarer: