söndag 18 januari 2015

Uppladdningen fortsätter

I träningsmått mätt har den här veckan varit synnerligen lyckad. Tina fixade ett veckokort till mitt gym i måndags, så vi har tränat tillsammans och gemensamt kämpat mot oss bådas träningsvärk i benen. Det har verkligen varit skitkul att ha någon vid min sida som har peppat och som jag har kunnat surra med mellan seten. Tina ska dock lösa kort till ett annat gym, så jag hoppas verkligen att jag framöver kan hitta någon annan att träna med. Åtminstone en dag i veckan. 

I helgen har jag toppat gymträningen med skidåkning. Igår hade Thiger fixat så att en före detta Vasaloppsvinnare (!) körde teknikträning med vi två och våra pojkvänner. Det var otroligt lärorikt och jag tror faktiskt att jag förbättrade mig en hel del bara under den 90 minuter långa lektionen. Jag fick faktiskt tillfälle att testa mina nya färdigheter redan idag, då jag åkte drygt 21 kilometer i konstsnöspåret. Jag kommer garanterat ha en sjuhelvetes träningsvärk imorrn! När jag klev av skidorna i eftermiddags var mina armar helt slut. Tänk om de bara visste att de ska orka med en 4,5 gånger så lång sträcka om bara någon vecka... 
Vi fick även en genomgång av skidvallning igår av vår läromästare, vilket jag snabbt fick användning av eftersom det skedde ett temperaturomslag från plus till minus mellan igår och idag. Värmepistolen var dock idag utbytt mot en hårtork och vallabordet mot hallbänken inklädd i tidningar med fyra böcker som stöd. Man tager vad man haver... (Och ja, de något finare helgkläderna är utbytta mot underställ. Men jag klagar inte!)

Inga kommentarer: