onsdag 7 januari 2015

Min bästa beprövade metod mot insomnia

Jaha, då är arbetsåret 2015 alltså igång. Gruvade mig som fasen igår för att jag inte skulle vakna när väckar'n ringde imorse, eftersom jag haft svårt att vakna till liv under hela ledigheten. Det visade sig dock inte vara något problem – Smilla hjälpte till att köra upp mig. Däremot var det stört omöjligt att somna i natt. 

Efter att jag hade vridit mig ett tiotal varv i sängen tröttnade jag och gick till medicinlådan. Precis som jag misstänkte låg mina gamla Sedacur (naturläkemedel mot insomningsbesvär) där. Visserligen passerade de bäst före-datumet för två år sedan, men jag tänkte att örterna hade fått gotta till sig och borde därmed fungera ännu bättre... 
Nämen, ärligt talat så fungerade de inte när jag köpte dem (hade ätit "riktiga" insomningstabletter en period då och var desperat efter substitut när de tog slut) och jag tror inte att de gjorde någon större inverkan i natt heller. Att lyssna på Värvet visade sig däremot vara en bra insomningsmetod. Samtidigt som jag tycker podden ofta är väldigt intressant att lyssna på har den en sövande effekt – tips till er som har svårt att sova alltså!

Hur arbetsdagen har gått sen? Jo, trots sömnbristen och lite ringrostighet väldigt bra tack. Och det känns kul att vara tillbaka. Men jag ska inte sticka under stol med att det känns oerhört skönt att det snart är helg igen... 
Nästa vecka är jag förhoppningsvis tillbaka i full arbetsstyrka!  

Inga kommentarer: