torsdag 1 januari 2015

Välkommen år 2015-fest

Gott nytt år!
Nu kan jag äntligen säga/skriva det, utan att det låter knäppt (i mina öron).

Jag är så himla nöjd med hur nyårsaftonen blev för min del. Den var inte storslagen, men väldigt härlig. Jag, Johan, Emma och VD lagade en tvårättersmiddag (vi orkade inte äta efterrätt, därför blev det ingen trerätters) som var hur god som helst. 
Därefter körde vi quiz tills det var dags att spatsera ner till cykelbron för att se Umeås nyårsfyrverkerier, ropa "gott nytt år!" och skåla med kvällens andra flaska bubbel. Mm, älskar bubbel. Fyrverkerierna var också fina. 

Senare spelade vi kort och åt och och kex tills det var tid för Emma och VD att ringa taxi. Det visade sig vara lönlöst, eftersom det var 1,5 timmes väntetid... Så sjukt! Har folk i allmänhet inte något bättre för sig än att vara ute och svira fram till tidig morgon?! 

Jag avslutade natten med att borsta tänderna i fosterställning eftersom jag fick världens magkramper. Kombinationen champagne, kött och grädde kanske inte är den bästa för magen trots allt. Men jag kunde ta det, för jag var så glad över en annars trevlig kväll. Dessutom gick det ju över när jag väl la mig i sängen. 
Matlagning, fina männsikor, samtal och champagne. Jag ser inget att klaga över gällande komponenterna i den här bilden.
Till förrätt: Kalixlöjrom med klassiska tillbehör.
Till varmrätt: Helstekt oxfilé, jordärtskocksgratäng och rödvinssås. 
Mycket tänder och kaninöron. Classic. 
Jag visste inte riktigt vad jag skulle ha på mig så jag tänkte "when in doubt, wear tons of glitter". Hade ungefär ett hekto lösglitter på vardera öga, även om det kanske inte syns. 
Nyårsglitter över Umeälven. Väldigt vackert!

2 kommentarer:

Emma G sa...

Tack för den kvällen! Det var en riktigt härlig nyårsafton :)

Och du får mer än gärna skicka receptet på gratängen. Sååå god!!

Anna sa...

Emma: Tack själv, jag tycker som sagt att det var en väldigt bra afton! :)
Skickar receptet på en gång!