måndag 23 mars 2015

Militärträning – en recension

Nu har jag testat Nordic military training – och jag gillade det skarpt!
Jag tänker att det är lite som det bästa av lumpen; hård träning under ledning av någon som skriker åt en vad man ska göra, fast man slipper bädda sängen, vara i närheten av vapen och efter 75 minuter får man gå hem. 

Passet innefattade både kondition i form av löpning och styrka i form av bland annat benböj med en kompis som vikt, armhävningar, burpees och "vila" i jägarställning. En massa jäkla jägarställning var det. 
Trots att jag gillade träningsformen skarpt fanns det två minussidor med kvällens pass. Den ena var att jag inte riktigt hängde med i militärlingot, så stundtals kände jag mig väldigt förvirrad. Den andra var halkan som hela tiden hotade att fälla en och gjorde det svårt att hålla upp tempot i "transportsträckorna". Jag inledde faktiskt passet med ett fall, men klarade mig bra. VD blev däremot fälld av en tjock gren och skadade knäet, men trots det kämpade hon på till slutet. Jag var väldigt imponerad av henne.

Sammanfattningsvis: Nordic military training får fyra av fem toasters, för det var minsann kanonkul – och lite grisigt på det där bra sättet. Jag kommer absolut köra fler gånger, men jag väntar nog ett litet tag tills halkan släppt taget om terrängen.
Jag knyckte den här bilden från Nordic military training Umeås Facebooksida. Den må vara rätt risig i kvalitén, men det syns ju vad vi gör i alla fall.

1 kommentar:

Viktoria sa...

Jag har så ont i knäna! Men de vare värt :p