söndag 22 mars 2015

Tillbaka i spåret

Idag har jag äntligen åkt skidor igen! Ja, jag skriver äntligen eftersom jag faktiskt saknat skidspåret under de två veckor jag varit åtskild från det. Jag hade faktiskt tänkt fara ut en sväng redan förra söndagen, men då satte min onda rygg (och min omsorgsfulla pojkvän) stopp för det. 

Det var nästan extra roligt att åka idag då jag inte hade någon press på mig själv att jaga mil inför Vasaloppet. Istället kunde jag bara lunka på, stanna för att ta selfies (som synes nedan) och åka hem igen när jag kände mig nöjd. Vädret var däremot inte så kul – det snöade ganska kraftigt och himlen var tråkigt grå. I nedförsbackarna blev jag i princip snöblind, så jag fick sätta mitt hopp till att skidorna skulle följa spåret. När jag sedan satt i bilen på vägen hem, då sprack himlen plötsligt upp och solen började skina. Typiskt. 

Imorgon blir det något helt annat än längdskidor – då ska jag testa Nordic military training för första gången. Känner mig lite orolig över att jag ska ha träningsvärk eftersom jag glömde stretcha idag och ljumskarna redan känns något ömma. Men bortser jag från det känner jag mig peppad, jag gillar verkligen att testa nya träningsformer!

Inga kommentarer: