onsdag 20 oktober 2010

Jag älskar dig för evigt

Jag vet inte vad jag ska skriva. Borde jag ens skriva något?
Det jag genomgår just nu är den värsta tiden i mitt liv. När jag fick beskedet igår om att min älskade pojkvän omkommit i en bilolycka gick hjärtat i tusen bitar. Istället har bröstet fyllts med ett svart hål. Inte helt tomt utan fyllt med sorg, saknad och tusen andra känslor som inte ens går att sätta ord på.

Jag är verkligen jättetacksam för alla som visar omtanke och bryr sig. Vet själv hur svårt det är att bemöta sådana här tragedier så jag tycker ni är modiga som vågar skriva en rad eller ringa trots att ni inte vet vad ni ska säga.
Mina tankar finns hos Johans familj, vänner och alla andra anhöriga som precis som jag befinner mig i chock och förtvivlan.

Och till Johan, även fast du aldrig kommer kunna läsa detta: Jag älskar dig så oerhört mycket! Jag är så glad att jag har fått lära känna dig och att du har varit en stor del att mitt liv. Inte ens döden kan klippa de band vi har till varandra.

17 kommentarer:

Marcela sa...

Jag beklagar sorgen..ingen ska behöva vara med om detta..iaf inte nu, inte i vår ålder.

sandra sa...

Livets smala tråd är skör! Orden är inte tillräckliga här hemma, önskar att det fanns något vi kunde göra. Han har lämnat fina spår hos mig Johan och jag kan bara ana hur mycket fina minnen ni har. Jag beundrar dig, att du orkar skriva en sådan fin text mitt i denna röran. Du är otrolig Anna och jag tror att JOhan hade önskat att du fixar detta. Ta hand om dig!

Anonym sa...

Beundrar verkligen dig, att du orkar skriva så fina ord mitt upp i allting. Du ska veta hur många det är som tänker på dig och Johan's närmsta. Vi är många som står bakom dig och tar emot dig när du faller! Jag vet att Johan vill att du ska kämpa in i det sista för att komma upp på benen, han älskar dig och vill att du ska vara lycklig. Sköt om dig. Många kramar!!

Anonym sa...

Vet inte vad jag ska skriva riktigt, tänkte skänka en tanke till dig och beklaga sorgen. Det är otroligt tungt och rent ut sagt för j*vligt att förlora någon så nära i sitt liv. Ta hand om dig Anna.

sandra sa...

tänker på dig anna.

Pauline sa...

Jag fick veta igår vad som hänt. Kan inte fatta det. Min lillebror gick skola Med Johan när de var mindre och de lekte ihop. En fin människa som nu är borta. Ja man vet ju aldrig vad man ska säga i såna här situationer, men jag har ont i hela hjärtat och magen, då jag känner hur fruktansvärt det måste kännas för dej, hans familj och vänner. Tänker på er. Ska tända ljus för Johan ikväll.

Karoline sa...

Jag beklagar, och jag tycker du skrev en fin text. Jag är själv i chock för att jag och johan har varit på G innan ni blev tsm. Och det gör så jävla ont, och man är ett vrak. Tycker du är stark som skrev något. Saknaden är stor efter honom. I våra hjärtan kommer han alltid leva kvar. Kram!

Anonym sa...

Beklagar verkligen sorgen! Verkligen oerhört starkt av dig att skriva om det!

Marcus Holmgren sa...

Tänker på dig/er. Det är omöjligt att sätta sig in i hur det är och känns. Den tid som kommer nu blir tuff, du kommer klara detta tillsammans med din familj! Minnen varar för alltid, det kan ingen ta ifrån oss.

Maria sa...

Livet är så jävla orättvist! Sådana här gånger så förstår man inte.. det finns inte ord.

Du har en kämpaglöd, du är stark!
Kram

linnea sa...

Största och varmaste kramarna till dig Anna.

Anna sa...

Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag och något alldeles oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag men ibland blir den aldrig densamma mer... Mina varmaste tankar går till dig Anna.

Camilla sa...

Tycker du är modig som skriver. Ryser och är nära tårar när jag läser allt det fina du skrivit.
Det som hänt är helt ofattbart! Att mista någon nära är oerhört smärtsamt. Jag vet hur det känns.
Jag vet också att du kommer orka igenom detta, även om det just nu känns omöjligt. Du är stark!

Tänker på dig!

Kram

Caroline sa...

Jag tänker på dig. Kram!

Anonym sa...

Måste bara säga att det är du som är modig, stark och helt otrolig som skriver en sådan vacker text i en stund som denna. Jag tänker ofta på dig, vi är från samma stad men vi känner inte varandra. Men du och Johan berör mig, jag gråter när jag läser det du skrivit. Du är så bra. Och jag hoppas du vet att du om någon klarar dig igenom det här, även om ingen aldrig kommer förstå hur det känns. Och jag sitter och stirrar på min egna text. Jag önskar jag kunde säga något mer, något av värde. Men det kan man inte. Men du ska veta att mina tankar finns hos dig. Och... jag skulle krama dig om jag kunde.

Så.
Kram Anna.
Ingen är starkare än du just nu.

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen och tänker på er alla!
Du skriver så fint, du är stark!

mini sa...

tänker på dig Anna..