söndag 9 juni 2013

Sjöbenen börjar ta sig

(Med risk för en tråkig väderreflektion så) Herrejäklar, vad skönt med ännu en solstinn helg! Jag har lite svårt att inse att vi faktiskt bara är inne i början av juni, då sommaren startade för snart en månad sedan och ännu håller i sig. Nästan så att jag väntar på (men absolut inte längtar till!) att löven på björkarna här utanför ska gulna och falla till backen... 

Igår försökte jag carpe sommar'n genom en strandvistelse. Passade på att ta årets andra dopp, vilket kändes något kallare än sist. Kan ha berott på att jag förväntade mig Medelhavstemperatur i vattnet. Och det var det ju rakt inte. 

Igår kväll åt och drack vi gott på Båten med kvällssol i ögonen. Så mysigt det är där! Jag var aldrig på Båten i fjol, något avskräckt efter mitt första besök som gjorde mig sjösjuk. Bortsett från lite lätt illamående inledningsvis klarade jag mig dock fint igår, så det luktar återbesök inom snar framtid. Och om inte annat har de ju byggt en fin servering på fast mark, som passar landkrabbor likt undertecknad.
Jag må vara en landkrabba, men han jag är tillsammans med är en badkruka! Det här var det närmaste Johan tog sig vattnet igår (förutom ett tådopp som följdes av falsettskrik). 
I can see his halo, halo, haloooo!

Inga kommentarer: